BIMBINGEN PJJ TGL. 6 - 12
MARET 2016
Pdt. Larena br. Sinuhadji (Nd. Rey Tarigan)
Tema : Ersada Arih Guna Muat Si Mehuli (Galati 2:1-10)
Penjelasen
Bahan Ogen & Perenungen
Perpulungen-perpulungen
i Galati e me rasul Paulus si mantekisa amin pe la lit informasi si jelas
ndigan tepatna ia manteki piga-piga perpulungen i wilayah Galati e. Kemungkinen
sanga rasul Paulus ras Barnabas reh ku Likaonia (Perb. Rasul 14:6-7) je
ipantekina perpulungen i wilayah Galati, sebab Likaonia e me sada kuta si lit i
bas wilayah Galati (Alkitab LAI Edisi Studi, 2010, hlm. 1806). Tapi si penting
e me, perpulungen Galati ipanteki rasul Paulus sope Sidang i Jerusalem (Perb.
Rasul 15), sebab i bas sidang e nge kerasulen ras pelayanen Paulus iakui
rasul-rasul si deban, khususna berkaiten ras penjelasen rasul Paulus i bas
ogenta sendah.
Bahan ogenta sendah
merupaken kelanjuten penjelasen rasul Paulus i bas pasal 1 nari, i je ituriken
Paulus kerna tangtana nari ia jadi pengikut Yesus Kristus seh ku legalitas
dirina sebage rasul, sebab lit pihak-pihak tertentu si la senang rasul Paulus
meritaken Berita si Meriah ku kalangan kalak Junani ras mempertanyaken status
kerasulenna (rasul e me gelar si ibereken man 12 ajar-ajar si kin langsung
iajari Tuhan Yesus), secara khusus status kerasulen Paulus i tengah-tengah
perpulungen-perpulungen i wilayah Galati si enggo leben ipantekina. E maka ay.
1 i bas ogenta merupaken penegasen rasul Paulus bahwa kenca 14 tahun
pelayanenna je makana kerasulen Paulus ras pelayananenna nandangi bangsa-bangsa
si labo Jahudi iakui i bas Sidang i Jerusalem.
Situasi si terjadi
i tengah-tengah perpulungen-perpulungen i Galati teridah secara tersirat i bas
ay. 4. Je ituriken Paulus kerna pendahin pihak-pihak tertentu si atena
memaksaken sunat i bas tradisi Jahudi nari ku bangsa-bangsa si deban si labo
Jahudi. Pengajaren si la benar enda tentu saja itentang rasul Paulus, sebab
sunat e labo menyelamatken. Pengajaren si la benar enda enggo mempengaruhi
perpulungen-perpulungen i Galati, makana I bas ps. 1:6 isungkun rasul Paulus
perpulungen e uga makana murah kel tepengaruh pengajaren-pengajaren si la
benar.
Si jadi fokus
perenungen i bas PJJ-nta sendah e me i bas ay. 9, i je ituriken Paulus kerna
kiniersadaan arih para pemimpin i Jerusalem (Jakup, Petrus, ras Johanes) ras
dirina bage pe Barnabas guna radu ras melayani, pembarken Berita si Meriah ku
segala bangsa labo saja man bangsa Jahudi. Je enggo iaturken bagin tugas-tugas
pelayanen masing-masing, rasul Paulus ras Barnabas enggo itetapken guna
melayani ku tengah-tengah bangsa si labo Jahudi. Em si tersurat, si tersirat i
bas pernyataan rasul Paulus enda, kerina rasul-rasul pe enggo mengakui
bahwasana keselamaten e labo itentuken arah dalanken entah pe la dalanken
tradisi Jahudi khususna syarat sunat ndai. Keselamaten e itentuken arah
kiniteken nandangi anugerah keselamaten i bas Yesus Kristus (Gal. 2:16).
Kiniersadaan arih,
entah pe ersada arih guna muat si mehuli, labo hal si murah guna ngewujudkenca.
Sebab tangtangna rasul-rasul pe si kin secara langsung ngaloken pengajaren arah
Yesus Kristus nari, lenga banci mpulahi dirina i bas keterikatenna man tradisi
Jahudi, sementara Berita si Meriah e arus siberitaken man kerina bangsa si labo
Jahudi. Tapi i jenda teridah bahwa rasul-rasul banci mpeteruk dirina i teruh
kuasa Kesah si Badia seh maka teralokenna bahwa tradisi-tradisi Jahudi e labo
prasyarat mutlak guna ndatken keselamaten i bas Yesus Kristus. Kiniteruken ukur
enda isimbolken rasul Paulus i bas ay. 9 ogenta sendah alu “berjabat tangan
sebagai tanda persekutuan” (terj. Alkitab Terjemahan Baru, TB-LAI), i bas
Alkitab Bahasa Indonesia Sehari-hari (BIS) ikataken, “berjabat tangan sebagai
tanda persahabatan”, i bas Pustaka si Badia je lebih proaktif bahasana, “minter
isalamina aku ras Barnabas. Selaku teman si sada dahin”. Engkai maka lebih
proaktif bahasana? Erkiteken je teridah pengakuan si tulus i bas rasul-rasul si
deban nari bahwa kai si enggo idahiken Paulus ras Barnabas e si benar, e maka
minter isalamina Paulus ras Barnabas.
Jadi kai saja si
banci sirenungken i bas PJJ-nta sendah? Ersada arih guna muat si mehuli
membutuhken piga-piga hal si penting e me:
1) Peraten Dibata
ijadiken sebage pedoman i bas ersada arih guna muat si mehuli, sebab lit deba
labo peraten Dibata si jadi pedoman guna ersada arih, tapi kepentingen-kepentingen
sepihak kelompok entah pe pribadi tertentu.
2) Kiniteruken ukur
i bas kuasa Kesah si Badia. Engkai maka hal enda penting? Sebab memang pada
umumna perukurenta saja si iandalken kita i bas ersada arih guna muat si
mehuli, lupa kita bahwa je lit Kesah si Badia si membimbing kita. Jadi i jenda
ibutuhken kesadaren ras pengakun i bas dirinta bahwa Kesah si Badia e lit i bas
dirinta. Adi Kesah si Badia enggo ngatakenca bas pusuh perukurenta bahwa
pendapat kita e la benar entah pe la sue ras peraten Dibata, umpamana, maka
bagi rasul-rasul ndai, minter kita meteruk ukur ngakukenca bahwasana pendapat
si deban si benar, e maka siikutken pendapat si benar e, umpamana. Sebab i bas
kinatana melala usur terjadi, enggo pe siteh bahwa pendapatta salah pe, tetap
denga kita berkeras maksakenca kai si jadi peratenta. I bas si sada enda perlu
kita mindo pergegeh arah Kesah si Badia nari, sebab terkadang, pendapatta si
salah e ihubung-hubungken ras harga dirinta, padahal si tuhuna labo enda soal
harga diri ras la lit pe kaitenna ras ise si menang entah pe ise si talu,
umpamana. Sebab dahinta i bas gerejanta e me dahin Dibata, kita hanya
perpanjangan tan guna mewujudken kai si ngena ate Dibata.
Bahan PJJ-nta
sendah salah sadana berkaiten ras Musyawarah Ngawan si mungkin lenga ilakoken i
bas runggunta masing-masing, guna si e makana perlu kita mpersiapken dirinta
gelah Musyawarah Ngawanta tuhu-tuhu ipergunaken guna ersada arih muat si mehuli
ndahiken dahin Dibata.
Tidak ada komentar:
Posting Komentar