BIMBINGEN PJJ TGL. 28 FEBRUARI
- 5 MARET 2016
Pdt. Larena br. Sinuhadji
(Nd. Reynard Tarigan)
SIKAP
NDAHIKEN DAHIN PELAYANEN (EPESUS 4:11-16)
“Si
enda ibahanNa gelah kerina anak-anak
Dibata sikap ndahiken dahin pelayanen majekken kula ni Kristus” (Epesus 4:12)
Penjelasen Bahan Ogen & Perenungen
Rikutken suratna, Paulus ngatakenca man perpulungen Epesus maka Tuhan si
mereken pemere-pemere man manusia. Deba ibahanNa jadi rasul, deba jadi nabi,
lit deba jadi perberita si mehuli, lit deba si mpermakani perpulungen ras
guru-guru (i bas Alkitab TB LAI ikataken, “Dan Ialah yang memberikan baik
rasul-rasul maupun nabi-nabi..”). Pemere-pemere i jenda rikutken pengogenta
berkaiten ras dahin entah pe tanggung jawab tertentu man sesekalak jelma. Lit
deba jadi nabi, rasul (nen ps. 2:20; 3:5), perberita Injil e me kalak si
pembarken Berita si Mehuli ku kuta-kuta entah kota. Permakan-permakan ras
guru-guru, i bas naskah Yunanina, maka icidahken kalak si jadi si ermakan
sekaligus jadi guru. E me tugas si biasa idalanken pertua i perpulungen Epesus
(bdk. 1 Pet. 5:2, “Sekalak permakan biasana pemimpin sada-sada perpulungen ras
ertugas sebage pengajar, si ngajari perpulungen kerna kiniteken man Tuhan.
Janah jelas tujun litna tanggung jawab (peran) si ibereken man sesekalak
hamba Tuhan e me kap guna mperlengkapi perpulungen gelah sikap ndahiken dahin
majeken kula ni Kristus (agar semua umat Allah siap atau mampu untuk bekerja
melayani sebagai pengikut Kristus untuk membangun tubuh Kristus). Jelas
rikutken bahan PJJ minggu si nderbih, majeken kula ni Kristus e me kap
ndalanken tanggung jawabta i tengah-tengah gereja guna bersekutu, bersaksi ras
melayani, seh makanna jemaat e menjadi si dewasa kinitekenna. Ertina, hasil
akhir si iarapken arah pelayanen hamba-hamba Tuhan jemaat menjadi jemaat si
partisipatif, alu kesadaren penuh terlibat aktif mereken dirina guna jadi
pasu-pasu man teman-teman sada kiniteken bage pe i luar komunitas gereja
(jemaat si emphatos). Kualitas kiniteken perpulungen teridah arah kiniersadan
si nteguh, saling melengkapi (bekerjasama), dingen nggitna muat bagin i bas
kerina dahin-dahin gereja sue ras gegeh bage pe buaten si lit. La nari lit
penungkunen, “kai si ibahan gereja man bangku?”, tapi “kai nari ndia si banci
kulakoken guna gereja, guna Tuhan gelah geluhku e jadi pasu-pasu man isi doni
enda?”
Pdt. Widi Artanto, M.Th. i bas bukuna “Menjadi Gereja Misioner dalam
konteks Indonesia”, ngatakenca bahwa gereja yang misioner adalah gereja yang
menjalankan misi Kristus sampai kedatangkan Tuhan Yesus kedua kalinya. Misi
Kristus ini berubah-ubah dalam setiap jaman (penekanen terhadap misi).
Umpamana, misi penaklukan agama-agama si deban melalui penjajahen seh makana
sada bangsa e ijadiken Kristen (abad pertengahen). Misi penanaman dan
pengembangen gereja (Chruch Planting
dan Chruch growth) i ja lebih
menekanken ku bas penambahen jumlah anggota (kalak si tek). Erkiteken jaman
enggo semakin berubah, ras rikut konteks pluralitas beragama i bas doni enda,
la nari banci ipertahanen misi penaklukan ras penanaman gereja. E maka
itawarken bas buku enda, gelah tetap misi Kristus banci idalanken rikutken
konteks si berubah e me alu Misi Ekumenis (lebih terbuka), memelihara (menjaga)
si enggo lit janah bekerjasama ras lembaga-lembaga si deban gelah gereja lebih
banci ernanam i bas kehadirenna (aksi kemanusian, sosial, kepedulian terhadap
si tertindas, rsd.). Soal kari kalak si enggo ilayani kedungenna tek man
Kristus e me kap pendahin Kesah si Badia. Si paling penting kehadiren gereja
tetap ndalanken tugas Kristus jadi pasu-pasu man isi doni enda.
Tidak ada komentar:
Posting Komentar