BIMBINGEN KHOTBAH MINGGU 20 MARET 2016
Minggu Palmarum (Lambe)
Pdt. Larena br. Sinuhadji (Nd. Reynard Tarigan)
Invocatio : “Adi pengarapenta nandangi Kristus,
terjeng kegeluhen i bas doni ngenca, maka kita me si liahna ibas kerina manusia”
(1 Kor. 15:19)
Ogen : Jesaya 50:4-9a (Tunggal)
Khotbah : Lukas 19:28-40 (Tunggal)
Tema : ERSURAK ERKITEKEN ERPENGARAPEN
Penjelasen Bahan
Pustaka Si Badia
Judul perikopta e me kap “Surak-surak si meriah ibas
pintu gerbang kuta Jerusalem”, sada peristiwa i ja Yesus imuliaken jelma si nterem
asum Ia bengket ku bas kuta Jerusalem. Peristiwa enda ilatarbelakangi litna
misi si la sedalanen (berbeda) antara Yesus ras jelma si nterem termasuk
ajar-ajarNa. Sura-sura jelma si nterem bage pe ajar-ajarNa, Yesus menjadi raja
doni, si banci menggulingken pemerentahen Romawi si paksa si e menjajah Israel.
Sedangken misi Yesus ibas BapaNa nari e me kap Ia jadi Juruselamat, si nebusi
dosa-dosa manusia. Jadi labo hanya pembebasen (kemerdekaan) secara fisik tapi
pe pertendin. E maka piga-piga kali pe Yesus ngerana kerna kiniseran si bakal
ialamiNa, la pernah iantusi ajar-ajarNa, bahkan itulakna.
Enda me perdalanen Yesus si terakhir ku Jerusalem, i ja
umur 12 tahun pe pernah Ia ku Jerusalem. Jerusalem sebage pusat pemerintahen,
sekaligus pusat keagamaan. E maka banci kataken, tupung wari raya agama,
enterem kalak pulung i Jerusalem, japa nari pe gia, reh ku je. Enggo ieteh Yesus
maka Ia bakal ngenanami kiniseran ras mate. Ieteh Yesus maka kematenNa la banci
itawar-tawar. Sementara kalak si nterem ersura-sura maka Yesus ku Jerusalem
guna merayaken Paskah sekaligus jadi raja.
Kenca Yesus nuriken perumpamaan kerna duit emas (Bhs. Ind.
: uang mina, ay. 11-27), maka iteruskenNa perdalanenNa ku Jerusalem (Bhs. Ind.
: Yesus mendahului mereka dan meneruskan perjalananNya ke Yerusalem). Teluna
kitab Injil si deban, nuliskenca maka Yesus ras ajar-ajarNa radu berkat. Banci
jadi bas kitab Injil Lukas Yesus arah lebe erdalan janah arah pudiNa
ajar-ajarNa, tapi banci ka leben sitik Yesus asangken ajar-ajarNa guna
mpersiapken kai si niperlukenNa i Jerusalem.
La nari ndauhsa Jerusalem nari, e me kap i uruk Seton
deherken Betpage ras Betanin (kurang lebih 3 Km nari ku Jerusalem), isuruh Yesus
dua kalak ajar-ajarNa mpersiapken kendaraan, e me kap kelde si bakal iersak Yesus.
Kelde si lenga pernah iersak kalak. Kelde kalak si deban ibutuhken Yesus sebage
alat transportasi bengket ku Jerusalem, “To lawes, leben kam ku kuta si arah
lebendu ah. Seh kenca kam ku bas kuta e, idapetindu kari sada kelede tambat, si
langa pernah iersak kalak. Osari nalina jenari baba kelede e ku jenda. Adi lit
kari kalak nungkun man bandu, “Engkai maka itangtangindu?” katakenlah, “Perlu
Tuhan”. (Injil Markus : “Perlu Tuhan, minter ka kari iulihkenNa ku jenda”). Kai
si iperentahken Yesus idalanken ajar-ajarNa alu patuh. Engkai makana kelde la
kuda (sabab biasa raja ngersak kuda)?
Hal enda situhuna penggenapen nubuaten Nabi Sakaria
(Sakaria 9:9-10, “Ersuraklah, ersuraklah, o anak kuta Sion! Ersuraklah meriah,
o kalak Jerusalem! Nehenlah, rajandu reh ndahi kam! Ia dem kemulian, dem
kemenangen. Tapi meteruk ukurna, Ia reh ngersak kelede; kelede si nguda denga e
me anak indung kelede. Nina TUHAN man bangsaNa, “Kusasapken me gereta perang i
Israel nari bage ka pe kerina kuda i Jerusalem nari; panah si ipake ibas
perang, Kukernepken seh keri. Rajandu e mperdameken bangsa-bangsa; i lawit nari
seh ku lawit iperentahna kerina, mulai i Lau Eprat nari, seh ku tampuk doni
enda.").
IersakNa kelde, enda merupaken simbol kiniteruken
ukur. Kerendahan hati si tetap icidahken Yesus ibas pelayanenNa seh ngayak Ia
ndungi karya keselamaten si ibabaNa. Ertina Yesus reh maba dame, maba perdamen
man Jerusalem ras bangsa-bangsa si deban. Yesus reh alu dem kekelengen. Janah
tuhu teridah kesederhanaan sabab kelde si iersakNa pe, kelde pinjamen labo
keldeNa sendiri.
Dua hal lebe si menarik si banci jadi refleksinta, e
me si pemena, si empu kelde. Perlu kita ngusih si empu kelde sebab ia tulus
mereken kelde si lenga pernah ipake. La lit penolaken, la lit jungut-jungut
sabab ietehna enda guna Tuhan. “Perlu Tuhan”. Ertina, bersykurlah, ngataken bujurlah adi ipake
Tuhan denga tenaganta, pikirenta, dirinta, materinta, rsd. Sabab perlu Tuhan,
ipakeNa kita jadi perpanjangen tanNa. Banci jadi la tulus kita melayani, mbue
siban perhitungenna, mbue siban alasenna guna kita ipake Tuhan. Si peduaken, termasuk
kelde. Kelde usur ipake sebage gambaren rubia-rubia si bodoh. Tapi si luar
biasa Tuhan Yesus nggit make kelde enda. Kelde si sederhana enda ipake Tuhan Yesus
guna naruhken Ia seh ku Jerusalem guna mate i kayu persilang, guna nebusi
dosa-dosa manusia. Ertina, ise pe kita, erbage-bage latar belakangta, entah lit
keterbatasen kita subuk fisik, kemampuan, asal nggit saja kita ipake Tuhan
pasti Tuhan mperlengkapi kita.
Kerina jelma ersurak-surak ibas ngalo-ngalo Yesus. Alu
sora si megang ipujina Dibata, meriah ukurna perban tanda sengget si idahna. Ipasu-pasu
gelah Raja si reh ibas gelar Tuhan! Keriahen i Surga ras pujin man Dibata (bdk.
Mas. 118:26). Kecuali kalak Farisi si nuruh gelah Yesus mpesinik ajar-ajarNa.
Banci jadi cian ras merawa atena erkiteken enggo lebih populer Yesus asangken kalak
Farisi. Tapi ngaloi Yesus, “Adi sinik kalak enda, batu-batu enda me si ersurak”.
Ertina, adi sinik pe kalak si nterem, alam termasuk batu-batu pe la
tergengkenca sinik, guna spontan ersurak ncidahken kehamatenna man Yesus (bdk.
Asum Yesus mate, kire-kire Rumah Pertoton pe erbelah dua).
Ibas bahan ogenta, e me kerna kepatuhen suruh-suruhen
ibas ndalanken sura-sura Dibata i tengah-tengah bangsaNa. Biak si arus lit ibas
serayan Tuhan : nggit iajari Tuhan ras tetap ernalem man Tuhan, i ja tep-tep
erpagi-pagi ipekeke Tuhan ukurna lako banci ndengkehken pengajaren Tuhan. E maka
Tuhan memperlengkapi serayanNa. Aminna pe mbue perbeben (ngenanami kiniseran
fisik, megombang kalak man bana, iciduri kalak, rsd.) la pernah ia surut guna
ndalanken si ngena ate Dibata sebab Tuhan si erdolat penampatna, si ngkapiti
ia. Kai si tersurat ibas kitab Jesaya merupaken nubuaten ras enggo igenapi i
bas Yesus Kristus ngenanami kiniseran erkiteken ketaatenNa man BapaNa.
Pengkenaina
Ibas Minggu Palmarun enda mulihi Firman Tuhan
mpesingeti kita maka Yesus Raja di atas segala raja reh Ia alu kiniteruken
ukur, babaNa dame ras kekelengen. Enda me gundari si iarapken rayat, enterem
jelma pemimpin si merakyat si maba kedamen ras kekelengen. Termasuk kehadirenta
pe maba kedamen ras kekelengen.
Jelma si nterem ersurak-surak erkiteken tanda-tanda
sengget si enggo icidahken Yesus selama enda (Yesus mere man 5000 kalak,
pepalem kalak si gadem iseluki setan, diberu si enggo 12 tahun pendarahen, rsd.).
Ertina, kalak si nterem bersukacita erkiteken mujijat jasmani si enggo idahna. Jadi
perenungen banta, maka arusna kita lebih bersukacita erkiteken banci sigejapken
mujijat rohani (kekeken Yesus ibas si mate nari), si banci mereken
keselamaten jiwanta. E maka nina
ivocationnta, “Adi pengarapenta nandangi Kristus, terjeng kegeluhen ibas doni
ngenca, maka kita me si liahna ibas kerina manusia” (1 Kor. 15:19). Tek kita
man Yesus ula hanya terjeng ndarami mujijat jasmani, kesuksesan materi (teologi
sukses), tapi lebih nandangi Yesus si enggo mereken keselematen man banta.
Tidak ada komentar:
Posting Komentar