BIMBINGEN PJJ
TGL. 14 - 20 JUNI 2015
Pdt. Larena
br. Sinuhadji
Ogen
:
Matius
23:23
Tema
:
NEHKEN
PERSEPULUHEN ALU PUSUH SI BUJUR
Tujun
:
Gelah
ngawan ni perpulungen :
1)
Ngangkai maka persepuluhen tanggungjawab kalak sierkiniteken
2)
Ngasup ngendesken dirina jadi persembahen si nggeluh
Penjelasen Bahan Pustaka
Padan
si ndekah melala ngerana kerna persepuluhen. Mulai ibenaken i bas Abram nehken
persepulehen man Melkisedek, raja Salem, imam Dibata si meganjangna (Kej.
14:20), ras melala denga nats i bas Firman Tuhan si ngerana kerna persepuluhen
(Im. 27:32, Ul. 14:28, 2 Taw. 31:5, Neh. 10:38, Mal. 3:10). I bas Ul. 14:22 -
rst., i je ituriken maka persembahen persepuluhen banci berupa gandum, anggur,
minak saitun ras biri-biri entah pe banci iduitken adi ndauhsa iakap bangsa
enda mabasa i bas rumahna nari ku ingan ersembah. Persembahen e ibereken man
kalak Lewi, kalak petandang, anak melumang, ras diberu mbalu-mbalu. Bage pe
ipanna ras keluargana. I bas Maleakhi 3, persepuluhen ibereken ku Rumah Pertoton,
guna kepentingen pelayanen i bas Rumah Pertoton.
I
bas perikopta Jesus mengkritik perbahanen kalak Farisi (judul: “Ipandang Jesus kalak
si pekulah-kulah”). I ja guru-guru agama enda ras kalak Parisi, ipersembahkenna
sepersepuluh i bas ulihna nuan-nuan nari, sampai hal si kitik-kitik jera, lenga
ras serei pe ipersembahken. Tapi hal si penting i bas undang-undang ibaikenna,
e me kap: keadilen, keleng ate ras kinibujuren. E maka nina Jesus, si enda arus
idalankenndu alu la ngelupaken si debanna. I bas bagin si deban pe banci siidah
alasen kalak Parisi la mperdiateken (nehken kekelengen) man orang tuana, sabab
kai si banci ilakokenna guna orang tuana enggo ipersembahkenna man Dibata. I je
pe ikataken Jesus, maka kalak Parisi pekulah-kulah (munafik). Ku darat mejile,
tapi si kubas sama sekali la iperdiatekenna. Jelas motivasi si lit e me kap
ndarami pujian manusia. Ertina, arah kritik Jesus enda maka persembahen
persepuluhen tetap idalanken alu la mengabaiken kekelengen, keadilen, ras
kebujuren. Bahkan si e me si pentingna. Sibereken pe persepuluhenta, tapi la
lit kekelengenta entah la kita bujur la lit ertina persembahen si enggo sipersembahken
man Tuhan.
Perenungen
Salah
sada sumber keuangen GBKP e me kap i bas persepuluhen nari (Tata Gereja GBKP:
Peraturan Penatalayan Keuangan dan Harta
Benda). Janah persepuluhen enggo kurang lebih 15 tahun iberlakuken i GBKP. Banci
ikataken ope si e kurang denga kesadaren perpulungen mere man Tuhan bage pe kurang
kepate guna mendukung pelayanen i bas Runggun-runggun si deban erkiteken wilayah
pelayanen GBKP si cukup luas ras la bali kondisi finansial perpulungenna (si erbahanca
melala Klasis si defisit). Tapi kenca enggo ibenaken persepuluhen, maka kondisi
keuangennta i bas GBKP enda mulai membaik bahkan reh urakna Klasis-klasis si
defisit. Sabab 50% persepuluhen bas Runggun isetor ku Moderamen guna tetap
mendukung pelayanen GBKP, salah sadana guna mendukung pelayanen i bas
Runggun-runggun si lenga megegeh kondisi finansialna. Si penting, mulai je nari
enggo mulai lit kesadaren i bas perpulungen guna nehken persembahen termasuk
persepuluhen. E kang dalan-dalanna maka GBKP enggo banci njayo, la nai bergantung arah gereja-gereja entah pe donatur-donatur
luar negeri nari.
Rikutken
Firman Tuhan si jadi renungenta, maka persepuluhen tetap idalanken, tapi ula
sempat kita mengabaiken aspek si penting i bas kita nehken persembahen e me: kekelengen,
keadilen ras kebujuren. Sabab memang palas i bas kita nehken persembahen
termasuk persepuluhen e me sebage pengataken bujurta man Tuhan, responta i bas
kekelengen si enggo ibereken Tuhan banta. Bahkan Roma 12:1-2, Firman Tuhan
mpersingeti kita, maka kita arus mempersembahken geluhta jadi persembahen si nggeluh
man Tuhan. Ertina, arah kerina dampar geluhta, termasuk kekelengen, kebujuren
ras keadilen si tetap arus setia sidalanken e me persembahenta man Tuhan.
Melala
diskusi-diskusi si la pernah putus i bas ngerana kerna persepuluhen enda, subuk
kerna nominal ras kejujurenta i bas nehken persembahen e. Berekenlah rikut
pasu-pasu si enggo ibereken Dibata man banta. Jadi “nilai” persepuluh situhuna
lit i bas pusuhta pribadi lepas pribadi. Penggejapennta maka Dibata si tetap
masu-masu geluhta, jemba kita guna nehken persepuluhenta tanpa perdebaten
asakai buena, ras ja nari sibuat. Paling tidak, arah persepuluhen nampati kita
guna secara disiplin (teratur) nehken persembahenta man Tuhan. Adi lebih asa
sepersepuluh sibereken pe man Tuhan e pe la ilarang, sabab keriahen ukurna ras
ketulusenna guna ersembah rikut ngataken bujur man Tuhan. Janah adina la banci
sepersepuluh la ka perlu sipaksaken. Ieteh Tuhan kai si bas paksa genduari
sialami kita. Si penting, persembahen sibereken man Tuhan termasuk
persepuluhenta merupaken pengataken bujurta ras responta i bas pemasu-masun
Tuhan i bas kegeluhenta. Kai pe silakoken kita dalam rangka mpehaga Tuhan ras
siimani maka kai sidalanken kita tetap ipasu-pasu Tuhan.
Erkiteken
lit kesan negatif i bas persepuluhen i ja lit kasus bas piga-piga gereja si
menyalahgunaken persepuluhen enda guna kepentingen pribadi entah pe kelompok. E
maka tujun ras pemakenna pe arus transparan ras banci ka sipertanggungjawabken
man Tuhan ras man perpulungen.
Tidak ada komentar:
Posting Komentar