BIMBINGEN KHOTBAH MINGGU 1 MARET 2015
Pdt. Larena br. Sinuhadji (Nd. Reynard Tarigan)
Passion
III Reminiscere (Inget min Perkuah ateNdu o Tuhan)
Invocatio
:
“Aku
tetap nginget padanKu man bandu ras man kerina kesusurenndu ersundut-sundut
janah perpadanen e tetap rasa lalap. Aku jadi Dibatandu ras jadi Dibata si nursurndu.”
[Kejadin 17:7]
Ogen
:
Kejadin
17:1-7, 15-16 (Responsoria)
Khotbah
:
Markus
8:31-38 (Tunggal )
Tema
:
TEKLAH
NANDANGI PERKUAH ATE-NA
Perkuah ate Tuhan tetap maler ku tengah-tengah kegeluhenta,
mulai kin kita medak erpagi-pagi seh ngayak berngi ka. Bage seterusna. Perkuah
ate Tuhan la nari perlu siraguken i bas kegeluhenta. Walaupe kadang tupung
litna persoalen nderpa senembas banci ka turah kearun ateta ras keraguanta
kerna pengkelengiNa kegeluhenta. Adi geluhNa pe iedeskenNa banta, tentu hal si deban
pe turun tangan Ia guna nampati kita.
Iterangken Tuhan
Jesus man kerina ajar-ajarNa kerna kiniseran si bakal ialamiNa. Ope denga si e,
iawali alu sada dialog antara Jesus ras ajar-ajarNa kerna ise kin Jesus e (Ps.
8:27-) “… lit deba ngatakenca kam sekalak nabi si nai-nai nari, kam Johanes
Pembaptis … Tapi isungkun Yesus Petrus, “menurutndu ise kin Aku enda?” … ijawab
Petrus: Kam Mesias si nipadanken Dibata.” Luar biasa, payo kel penandai Petrus.
Padahal situhuna pengangkan Petrus kerna Jesus e Mesias, lenga bo mendalam. I bas
pengakapna, adi Jesus Mesias, berarti hebat, berkuasa, ngasup jadi pemimpin
bangsa Israel si mulahi bangsa Israel i bas Romawi nari … sabab sedekah enda pe
enggo icidahken Tuhan Yesus kuasaNa, mujijatNa. La bage menurut Jesus. Sabab
kenca si e iterangken Jesus man ajar-ajarNa bahwa Anak Manusia entah pe Mesias
la banci lang ngenanami kiniseran. Itulak pemimpin-pemimpin ras imam si mbelin
(lit penolaken), ibunuh ras kenca 3 wari keke i bas simate nari. (Kerina
kiniseranNa enda jelas kel iturikenna man ajar-ajarNa).
Kai respon Petrus? Iawinna Jesus jenari
minter ipandangna tempa-tempa katakenna “Ula bage Kam ngerana, adi Mesias la
layak ngenanami kiniseran.” Adi bas kitab Matius, perikop sejajarna, “Mbera-mbera
ipedauh Dibata si e i bas Kam nari o Tuhan. Labo banci jadi e man bandu.”
Seolah-olah bahasa Petrus enda menyejukkan, bahasa empati, peduli, tapi
situhuna perkataan Petrus e ngambati, ngolangi Missi Dibata man Jesus, maka Ia
arus ngenanami kiniseran guna nebusi dosa-dosa manusia. Erkusur Jesus,
ipernehenNa ajar-ajarNa, janah irawaiNa Petrus, “Laweslah Iblis i bas Aku nari
(genduari Petrus e sangana ikuasai Iblis). PerukurenNdu perukuren manusia kap,
la bali ras perukuren Dibata.”
E maka mulihi
ipetergas Jesus Ise si atena menjadi pengikut Jesus arus ipersilahangna bana
(menyangkal diri), ipersanna kayu persilangna (mau menderita), ikut-ikutna Aku
(siusih Jesus, arah pudiNa kita) ras la sipertahanken kegeluhenta, adi ngasup
kita bage terkelin kita, bahkan la Ia mela ngakuken kita asum reh denggo Ia
peduakaliken, alu kemulian Dibata. Adi siban baganna, e me kap perukuren
manusia ras perukuren Dibata.
Adi perukuren
manusia (maunya senang-senang, nikmat, si penting hasil, la persoalen man bana entah
bas prosesna ilakokenna si la mehuli, la nggit susah, la nggit berkorban tapi
ngkorbanken kalak si deban, bahkan la akapna dalih, ‘dayakenna’ pe kinitekenna,
tadingkenna Jesus guna jabaten, kinibayaken, pangkat, rsd.), tapi kai resikona?
Bene kegeluhenna, la iakuken Jesus sebage anakNa. Sedangken, perukuren Dibata (mau menderita, berjuang,
lebih mengutamakan proses labo hasil, pikul salib, mpersilahang bana, no gain
without pain, kita semakin kecil Jesus semakin ditinggikan, nggit erkorban guna
kebenaren, la mela ngakuken Jesus selaku Tuhan ras Juruselamat, tetap ncidahken
kemuliaan Tuhan i bas kerina dampar geluhna), ulihna kita terkelin, iakuken
Jesus jadi anakNa, sialoken kegeluhen si rasa lalap.
Telu hal si ipindoken
Jesus selaku kita pengikutNa:
- Mpersilahang bana (menyangkal diri). Berarti la pelebeken egonta, la sipelebeken sura-suranta tapi sura-sura Dibata. Menyangkal diri berarti merendahkan hati kita. Menyangkal diri berarti melepaskan apa yang kita anggap senang demi Kristus. Sura-suranta, adi kalak jahat banta terjahaten ka sibalas, tapi menyangkal diri sibalas kejahaten alu keleng ate, bahkan sitotoken ka jelmana.
- Mersan kayu Persilang. Kata si ipake present continous tense, berarti i bas kita mersan kayu persilangta labo hanya sesekali entah pe musimen tapi setiap saat, setiap waktu seh maranatha. Salib labo perlu ihindari tapi ihadapi, ipersan. Engkai? Pemena, salib e me kap sekolah favorit guna kita membangun ras membentuk karakterta sekaligus mateken kiniganjangen ukurta, keogoisenta. Peduaken, i bas kita mersan kayu persilangta, berarti siergai salib si enggo leben ipersan Kristus. La hanya silumbaken Kata Dibata kerna Salib Kristus, si erbahnca terharu bahkan ngandungen perpulungen e tapi arus ka kita muat bagin i bas kiniseranNa. Paulus i bas Pilipi 1:29 ngatakenca, “Dibata enggo mereken kesempaten man bandu guna erdahin man Kristus, labo saja gelah kam tek man Kristus, tapi pe gelah kam ngenanami kiniseran guna Ia.” Peteluken, memikul salib setiap hari merupakan investasi untuk menuai di kemudian hari. Yesus dimuliakan karena Ia telah menderita. Sehingga penderitaan karena Kristus akan menuai kemuliaan dariNya, sebagaimana dikatakan Paulus dalam Roma 8:17, “Dan jika kita adalah anak, maka kita juga adalah ahli waris, maksudnya orang-orang yang berhak menerima janji-janji Allah, yang akan menerimanya bersama-sama dengan Kristus, yaitu jika kita menderita bersama-sama dengan Dia, supaya kita juga dipermuliakan bersama-sama dengan Dia.”
- Ngikut Yesus, ertina siteladani Tuhan Yesus i bas kegeluhenta tep-tep wari.
Perkuah ate Tuhan enggo sialoken i bas kegeluhenta tep-tep wari, janah si mbelinna kel i bas Ia nggit nebusi dosa-dosanta. I bas bahan ogen, tole ipetangkas Tuhan maka Dibata enggo erpadan maka Ia jadi Dibata Abraham ras jadi Dibata sinusurna termasuk kita ibas-sa. Padan Tuhan ya ras amin, kai si enggo ibelaskenNa, pasti tetap isehkenNa. Perkuah ateNa la perlu nari siraguken. Beda ras manusia, banci la nari ingetna ras dalankenna padan si enggo ibelaskenna man Tuhan bage pe man manusia. Perkuh ate Tuhanlah si erbahanca megeggeng kita i bas ndalani wari-wari kegelunta, e maka tetaplah man Tuhan kita ernalem.
Tidak ada komentar:
Posting Komentar