BIMBINGEN
KHOTBAH MINGGU 3 MEI 2015
Minggu
Kantate
(Pdt.
Larena Sinuhadji)
Invocatio :
“Kata Kristus si dem alu kinibayaken nggeluh min i bas
pusuh peratenndu. Siajar-ajarenlah kam alu kepentaren. Endekenlah masmur,
ende-enden pujin ras ende-enden pertendin. Rendelah muji Dibata dingen ngataken
bujur i bas ukurndu.” (Kolose 3:16)
Ogen :
Ketangkasen 15:1-4 (Tunggal)
Kotbah :
Masmur 47:1-10 (Responsoria)
Tema :
PUJILAH TUHAN ERKITEKEN PERBAHANENNA
Bena Kata
Minggu Kantate si ertina “rendelah” e me kap
sada bagin i bas minggu-minggu gerejanta si ngajuk kita guna banci ngendeken
ende-enden si ncidahken kinitekenta man Dibata. Rende sabab Tuhan enggo mereken
kemenangen banta. Kekeken Tuhan Jesus i bas si mate nari jadi jaminen
keselamatenta, e me si erbahanca kita ngataken bujur. Janah memang adi
siperdiateken i bas kebaktinta, mbuen unsur rende asangken unsur-unsur si deban: ertoto, pengakuan dosa, megiken Kata Dibata. Arah rende kita banci mengekspresiken kai si lit
bas pusuhta, khususna lagu rohani mabai kinitekenta reh teguhna man Tuhan
segaligus penembahenta man baNa.
E maka penting kel i je, i bas kita mengekspresiken
kai si lit bas ukurta arah rende, endekenlah alu bulat ukur, total, ola asa
menggo, asal buka babah sabab labo lit kari kuasaNa. Jelas, maka Tuhan erkuasa
i bas puji-pujin si ipenangkih kita (bdk. Tembok Jeriko hancur alu puji-pujin
ras tiupan sangkakala perpulungen. Petrus ras Silas ilepasken i bas tembok
penjara, tupung ia rende ras).
Penjelasen Bahan Alkitab
Bani Korah[1] sebage pemimpin puji-pujin ngelumbaken man
perpulungen gelah muji-muji gelar Tuhan. Pujian siangkatken man Tuhan pe arus
alu semangat ras dem keriahen ukur (Ay. 2, “Ertepuklah alu meriah, pujilah
Dibata alu ersurak-surak si meriah.” Ay. 7, “Endekenlah ende-enden pujin man
Dibata”). Engkai makana sipuji Tuhan? Icidahken Pemasmur kerna kebesaren Tuhan
si nisembahNa. Enggo tangkas maka Ia me Tuhan si merentah kerina doni enda.
Doni enda ras kerina isina Tuhan si ngaturkenca. Pergantian musim, pergantian
siang ras malam, perdalanen benda-benda penerang, ras kerina si terjadi i bas
kegeluhenta, subuk suka ras duka, Tuhan si ngaturkenca. Tuhan si meganjang ras
tuhu-tuhu rejin. Tuhan si mereken kemenangen naluken bangsa-bangsa. I bas
pengalamen kegeluhen bangsa Israel, maka Tuhan nge si erperang ras naluken
bangsa-bangsa si jadi musuh bangsa Israel. Janah iberekenNa taneh Kanaan jadi
ingan tading bangsa pilihenNa, taneh si dem alu susu ras tengguli. I bas
pengakun Pemasmur, maka Dibata e Raja Mulia, gegehen IA asangken kerina
tentera. Alu alasen si e kerina, maka patutlah Tuhan ipuji ras isembah.
Bage pe i bas ogen I, Johanes i bas
pengenehenenna, ngenehen kalak si ndarat i bas kesusahen nari, si enggo menang
i bas erbage-bage godaan. Idah Johanes pitu malekat maba pitu mara si pendungi,
janah e me tanda pernembeh ate Dibata si perpudinaka. Iidahna ka, kalak si enggo
menang naluken rubia-rubia ras gana-gana e, bage pe menang ngelawan kalak si
gelarna itandai alu numbur, sangana ngendeken nde-nden Musa ras anak biri-biri
Dibata, si intina Dibata e mada kuasa, Dibata si bujur, Dibata si payo
pendalankenNa, si badia. Lit dua kali penungkunen retoris: “Ise kin si la
erkemalangen man Tuhan?” “Ise kin si la nggit muji gelar Tuhan?” Ertina,
erkiteken kuasa ras perbahanenTuhan maka kerina manusia erkemalangen man Tuhan
ras nggit muji gelar Tuhan. (Bhs. Ind. : “Besar dan ajaib segala pekerjaan-Mu,
ya Tuhan, Allah, Yang Mahakuasa! Adil dan benar segala jalan-Mu, ya Raja segala
bangsa! Pekerjaan Tuhan yang ajaib dan besar dan tidak terselami oleh manusia”).
Perenungan
Rikutken pengogen ras bahan khotbahta, maka
Pemasmur, bani Korah bage pe kalak si enggo menang naluken erbage-bage percuban
rende ersurak muji Tuhan, erkiteken igejapina, maka kai sialamina erkiteken
pertolongen ras perkuah ate Tuhan. Adi sitarik ku bas kegeluhenta, maka
perbahanen Tuhan seh kel mbuena man banta pribadi lepas pribadi, penampatNa
mereken keterkelinen banta. Kuga penembahenta man baNa? Mulihi sievaluasi
penembahenta, sabab lit ka kita kurang sungguh-sungguh i bas ersembah man
Tuhan, i bas rende muji Tuhan. Lit deba asal rende (1 ayat enggo siakap cukup).
Lit deba, kurang semangat, bahkan lit ka deba ku gereja tapi la pernah ia ikut
rende. Pengalamen penulis, pernah pelayanen ku LP (Lembaga Pemasyarakatan),
luar biasa Sn./Tr.-ta si kalak Kristen rende muji Tuhan. Padahal alu situasi si
ipenjaraken.
Paulus, i bas suratna man perpulungen
Kolose (Invocatio) mpersingeti perpulungen si nilayanina gelah saling mpegegehi
alu ngendeken Masmur (psalmois),
kidung puji-pujian (hummois) ras
nde-nden pertendin (oidais). Jesus pe
ngendeken nde-nden pujin guna mpegegehi pendiloNa i bas nehken keselamaten man
manusia i bas Ia ngalaken kiniseran (Mark. 14:26). Sungguh luar biasa peranen
rende guna mpegegehi kinitekenta i bas ndalani kegeluhenta.
Pujilah Tuhan erkiteken perbahanenNa.
Memang labo hanya tupung kita ibadah i je siangkatken puji-pujiannta man Tuhan,
tapi arah perbahanennta, karya seni, karya kerja, pengerananta, talenta si lit
bas kita, rsd., totalitas geluhta guna muji gelar Tuhan.
[1] Korah bin Isar bin kohat
bin Lewi (Kel. 21) si ikut memberontak ras 250 kalak guna melawan kepemimpinen
Musa ras Harun i Padang Gurun erkiteken ia la ilibatken i bas jabaten imam.
Kedungenna ia ras pengikutna mate nggeluh-nggeluh itelen doni (taneh erbelah
dua) ras ipesusur Tuhan api si gara keri ipanganina si 250 kalak ndai (Bil. 16,
Bil. 26:9-11; Ul. 11:6). Tapi anak-anak Korah la mate. Kesusuren Korah si la
ikut bas pemberontaken me si kedungenna berpartisipasi i bas pelayanen Kemah
Suci, si ertugas erjaga-jaga i bas pintun bengket ku Rumah Tuhan (1 Kro. 9:19),
erbahan roti ( 1 Kro. 9:31), ras ngendeken nde-enden pujin i bas Rumah
Pertoton.
Tidak ada komentar:
Posting Komentar