BIMBINGEN KHOTBAH MINGGU 12 APRIL 2015
Quasimodogeniti (Bagi Anak Si Mbaru Tubuh)
Pdt.
Larena br. Sinuhadji (Nd. Reynard Tarigan)
Invocatio
:
“Kata
e me ulu kegeluhen, janah kegeluhen e maba terang man manusia” (Joh. 1:4)
Ogen
:
Masmur
133 (Anthiponal)
Khotbah
:
1
Joh. 1:1-10 (Tunggal)
Tema
:
TERANG
DIBATA MPERSADAKEN KITA
Penjelasen Bahan Pustaka Si Badia
Masmur 133 nuriken kerna penggejapen Pemasmur si seh kel senangna
ras ulina adi kalak si ersenina sada perarih. Ertina, ras kalak si ndeher ras
kita pe, kiniersadan arih e perlu siperjuangen ras siciptaken. Sabab mekatep si
terjadi, antar ersenina entah erturang, si banci turah perjenggilen, perubaten
seh ku bas akhirna perpecahen erkiteken persoalen erta warisen, keegoisan, rsd.
Adi ikaitken ku bas kegeluhen Daud ras keluargana, memang anak-anakna ratana la
banci kompak erkiteken beda nande. Rikutken pengakap Pemasmur, maka kiniersadan
arih e merupaken hal si cukup penting i bas kegeluhen manusia. Desken minak
wangi si meherga, si icucurken ku takal Harun, maler ku janggutna, maler ku
kerahung jubahna. Minak biasa ipake sebage simbol pengurapen raja (simbol
penghargaan, penghormaten). Ertina, adi banci siciptaken kegeluhen si ersada
arih, kompak, tuhu-tuhu kalak si deban si ngenehenca pe salut. Ipujiken kalak
ras jadi contoh ku sekelewetta. Si peduaken desken embun i deleng Hermon, si
nusur ku deleng-deleng Sion. Erina, embun e mereken kesejukken, ketentramen,
kedamen. I je me Tuhan erpadan mereken pasu-pasuNa si la erkeri-kerin man kalak
si tetap nggeluh ersada perarih.
1 Johanes 1:1-10. Surat Johanes itulisken guna menghambat ajaran gnostik si enggo mempengaruhi
perpulungen paksa si e. Gnostik (gnosis)
= pengetahuan.[1]
Alu ajarenna, Johanes tuhu-tuhu menekanken maka Jesus Kristus tuhu-tuhu Dibata
100% ras manusia 100%. Secara khusus arah surat enda itekanken kel kemanusian
Jesus, alu pernyataan “Kata si mereken kegeluhen, si enggo tuhu-tuhu iidah kami
alu mata kami, janah enggo pe idadap kami alu tan kami.” Adi sipergemetken,
situhuna kai si ikataken Johanes dalam rangka negasken Tuhan Jesus e tuhu-tuhu
manusia. Lit kulana seh makana banci idadap. E maka ilumbaken Johanes pe, kalak
si ngakui Jesus Kristus reh ku doni enda selaku manusia, kalak si bage lit bas
ia Kesah si Badia, sebalikna kalak si la ngakui, la lit bas ia Kesah i bas
Dibata nari (I Joh. 4:2,3). Tegas Johanes menentang ajaren gnostik. Penting
enda ijelasken Johanes, sabab alu cara si e nge Dibata banci menyelamatken
manusia. Dibata i bas Jesus Kristus, si tuhu-tuhu menderita, bahkan nggit mate
guna manusia maka banci manusia terkelin.
Isaksiken penulis enda maka Dibata e terang kap janah la lit sitik
pe gelap i bas Ia (Allah adalah terang dan di dalam Dia tidak ada kegelapan). E
maka kalak si tek dingen nggeluh i bas Ia, nggeluh i bas terang nggeluh i bas
persadan si mehuli ras Tuhan bage pe sapih-sapih temanna manusia. Si e terjadi
erkiteken enggo sigejapken pengorbanen Jesus si enggo mbersihken kita i bas
dosa-dosa. Sebalikna, adi ninta kita ersada ras Ia tapi nggeluh denga kita i bas
kegelapen, erbual kita subuk arah kata ras perbahanen. Johanes ngatakenca gelah
saling mengakui dosa man Dibata, maka ilakoken Dibata kai si bujur, ialemiNa
dosa-dosanta, janah ibersihkenna kita i bas perbahanen si la payo. Janah adi
sikataken, maka la kita erdosa, sibahan Dibata jadi perguak, janah kataNa la
lit bas kita. Sabab, firman Tuhan sendiri ngatakenca maka manusia siperdosa si perlu
pengalemi dosa i bas Dibata nari. Janah pengampunen e sendiri enggo ilakoken
Dibata i bas Jesus Kristus i bas kematenNa i kayu persilang ras keke i bas si mate
nari i bas wari peteluken.
Dalanna kita banci nggeluh i bas terang e me alu kita ngakuken
dosa-dosanta, sebab la lit manusia si sempurna. Dosa, kesalahen silakoken kita
labo guna ibuniken (itutup-tutupi) tapi guna ibaba ku adep-adepen Dibata guna
ialemiNa kerina dosa-dosanta. Je nari ipengasup Tuhan kita arah pimpinen Kesah si
Badia, nggeluh i bas kegeluhen si mbaru, si ngena ateNa.
Perenungen
Minggu enda, e me minggu kenca Paskah, minggu si mulihi mpersingeti
kita maka kita enggo ibebasken i bas kuasa dosa, kuasa kematen, kuasa kebiaren.
Arah kemenangenNa, mabai kita kalak si tek man baNa nggeluh i bas kegeluhen si mbaru,
i ja la nari kita nggeluh i teruh kuasa dosa (hidup baru di dalam Tuhan = bagi
anak si mbaru tubuh). Gelah tetap banci kita hidup baru i bas Tuhan, persadanta
ras Tuhan arus tetap sijaga, geluh tetap erpengendes ras ernalem man baNa (bali
ras anak-anak si tetap berlindung man orang tuana).
Salah sada biak kalak si enggo hidup baru i bas Tuhan, banci nggeluh
ersada arih sada ras si debanna (ogen). Perbedaan pendapat, terjadi konflik
adalah hal si biasa, tading uga carana kita banci mengelola perbedaan pendapat
ras konflik si terjadi alu mehuli segelah menghasilken pembelajaren si positif
man banta ras temanta si deban. E maka i bas si e sikedepanken biak-biak
Kristus i bas kita membangun kiniersadan, nehken kekelengen (sisampat-sampaten,
ula egois, ula murah mbenceng, sikuning-kuningen labo siangeng-angengen). Adi
salahta kin, mindo maaf kita. Sebalikna, adi reh temanta mindo maaf man banta,
nggit kita mereken pengampunen. Sabab lit ka kalak la terdameken enggo pe temanna
ndai (kade-kadena ndai) ngaku salah ras mindo maaf. Kalak si bage perbual i bas
kata ras perbahanen aminna pe ikatakenna ia kalak Kristen.
[1] Penganut pandangan
ini percaya bahwa yang ilahi dan semua yang berkaitan dengan yang ilahi tidak
bisa terlibat dengan dunia materi, karena keterlibatan itu akan membuat yang
ilahi menjadi tidak murni dan tidak suci lagi. Oleh karena itu, ajaran Allah
menjadi manusia di dalam Yesus Kristus menurut mereka sangat tercela. Mereka
membuat garis pemisah yang tajam antara Kristus yang ilahi di satu pihak dan
manusia Yesus di pihak lain. Dengan kata
lain, mereka tidak percaya bahwa Kristus yang ilahi dapat menyatu dengan Yesus
yang merupakan manusia. Oleh karena itu berkali-kali Johanes menunjuk kepada
fakta bahwa Kristus, Anak Allah itu, sungguh-sungguh telah datang sebagai
manusia, menderita, disalib dan mati untuk menebus dosa manusia.
Tidak ada komentar:
Posting Komentar