BIMBINGEN PJJ TGL. 10 - 16 MEI 2015
(Pdt. Larena br. Sinuhadji)
Ogen
:
Matius
28:19, 1 Korinti 11:24-26
Tema
:
SAKRAMEN
I BAS GBKP
Tujun
:
Gelah
ngawan ni perpulungen :
1. ngangkai
erti ras makna sakramen si lit bas GBKP
2. ncidahken
ulih sakramen i bas kegeluhen si teptep wari
Pengertin kata “sakramen” iambil alih i bas kebudayaan Roma, e me kap
berasal i bas kata sacramentum (bhs.
Latin). Istilah enda iperkenalken Tertullianus (sekalak tokoh Sejarah Gereja si
berpengaruh i bas abad II - III) si tangtangna nari, sebage istilah teologis.
Kata sacramentum berarti : benda
sunci, perbahanen si badia entah pe rahasia suci. Seh asa gundari istilah
sakramen enda terus igunaken gereja merujuk ku hal-hal si kudus (badia) si
ilakoken i gereja. I bas perkembangenna, Gereja-gereja Reformasi, termasuk GBKP
mengakui dua sakramen, e me kap Peridin ras Lakon Persadan si Badia. Makana dua
ngenca sakramen bas gereja Protestan umumna, erkiteken si e ngenca iperentahken
Tuhan Jesus bas Pustaka si Badia: “Peridiken ia i bas gelar Bapa, gelar Anak,
ras gelar Kesah si Badia” (Mat. 28:19); “Enda me dagingKu si ibereken man
gunandu. Bahanlah bagenda guna peringet-ingeten man bangKu” (Luk. 22:19).
Peridin ras Lakon Persadan si Badia, menjadi tanda ras materai perjanjian Tuhan
kerna pengalemi dosa i bas kematenNa i kayu persilang (Mat. 26:26-28). Alu
tanda-tanda e ibahan Dibata jaminen kerna perkuah ateNa. Pustaka sibadia
ngataken man banta kerna peran tanda-tanda. Pelangi, tanda perjanjian Dibata
ras Nuh (Kej 9:13), Sunat tanda perjanjian Dibata ras Abraham bage pe
kesusurenna (Kej 17:1). Dareh anak biri-biri siitamaken ibas pintun rumah kalak
Israel i Mesir (Kel 12:7) emekap tanda perlindungen Tuhan nandangi kalak Israel
i Mesir. Termasuk, duana sakramen enda merupaken tanda keselamaten Jesus
Kristus siilakokenna man kerina manusia ibas kematen ras kekekenNa.
Lakon Peridin si Badia erpalas ku bas amanat agung perintah Tuhan
Jesus man ajar-ajarNa ope IA nangkih ku Surga (Mat. 28:19). Lawes ku kerina
bangsa manusia ras mperidikenca i bas gelar Bapa, Anak ras Kesah si Badia. Baptis
(Yun.: baptizo) si ertina: membasuh, membasahi,
menyelamkan ku bas lau. Makna i bas baptisen e me kap tanda i bas kegeluhenta
si male (duniawi), ibenamken/icelupken ku bas kematen Kristus, gelah bagi
Kristus ipekeke i bas si mate nari, kita pe nggeluh i bas kegeluhen si mbaru. Kalak
si iperidiken (ipercik/igedapken bas lau), lau e labo berubah menjadi lau si berkasiat.
Simbol lau ngatakenca maka kalak si enggo iperidiken, enggo itanemken ras Jesus
ras radu ras Jesus ka keke i bas simate nari. Nuduhkenna maka kalak si enggo
iperidiken, enggo nggeluh i bas kegeluhen si mbaru (Rom. 6:4). Jadi peridin e me
kap tanda/materai perpadanen Dibata ras manusia kerna keselamaten si enggo
ilakoken Jesus i bas IA mate i kayu persilang.
Perbedaan pendapat Gereja-gereja Reformasi ras Gereja-gereja
beraliren Pantekostal & Kharismatik, e me kap kerna baptis selam entah
baptis percik. Bagi gereja-gereja Pantekostal, baptis selamat iakap paling Alkitabiah,
erkiteken Jesus pe ibaptis Johanes Peridin alu igedapken i Sungai Jordan (Mat.
3:13-17, Mark. 1:9-11; Luk. 3:21-22). Maka la akapna sah adi lenga iperidiken
secara gedapken. Makana lit istilah kalak enda “baptis ulang,” erkiteken lit
anggapen peridin alu igedap ngenca si banci menyelamatken. Padahal jelas, si nelamatken
manusia labo cara-cara teknis, tapi kiniteken man Jesus Kristus si enggo
nelamatken kita.
Erkiteken sakramen Peridin si Badia merupaken iketen perpadanen
antara Dibata ras manusia, maka peridin man anak-anak pe ibereken (labo menjadi
persoalan teologis). Sabab Tuhan sendiri si berinisiatif i bas iketeken perpadanen
e. Adi sikaitken ku bas PL, perpadanen si ibahan Dibata man manusia erkelengken
Abraham e me kap sunat. Kej. 21:4, “Ikataken maka Abaraham menyunatken Ishak
anakna si umurna 8 wari denga.” Ertina, iketeken perpaden e, banci ilakoken
aminna pe lenga iangka anak-anak e. E maka tanggung jawabta guna membimbing ras
mabai ia guna nggeluh i bas malang man Tuhan. Selain si e, i bas Pustaka si
Badia pe lit contoh-contoh peridin man anak-anak amin pe la isebutken secara
spesifik, misalna man Kryspus sada jabu bas Perb. Rasul 18:8, sada jabu e
termasuk ras anak-anakna. Bage pe man keluarga Lidia i bas Perb. Rasul 16:15.
Sakramen Lakon Persadan si Badia (LPS) itetapken gereja erpalas ku bas
tindaken ras karya Tuhan Jesus sendiri raduken ras ajar-ajarNa. Ope IA ngenanami
kiniseran, Jesus erbahan acara perjamuan makan malam terakhir. Erpalas ku bas
perikopta, maka fungsi/makna i bas LPS e me :
- Berpungsi sebage peringet-ingeten kerna karya keselamaten si enggo ibahan Jesus Kristus (“Lakokenlah bage guna peringet-ingeten kerna Aku,” 1 Kor. 11:24b,25b). Roti ras lau anggur si ilayanken i bas LPS, labo ka erbahanca berubah jadi daging ras dareh Jesus. Tapi ncidahken karya keselamaten Dibata arah Jesus i bas ia ngendesken kulana (Roti) ras ngamburken darehNa (lau anggur), guna pengalemi dosa.
- Berpungsi sebage iketeken kiniersadan (persekutuan), e me kap kiniersadan ras Jesus Kristus si enggo menang bage pe membangun kiniersadan ras perpulungen sebage sada kula ni Kristus.
- Berpungsi sebagai pengharapan eskatalogis (kerehen Jesus sipeduakaliken, ay. 26b, “Alu bage iberitakenndu kematen Tuhan, seh ngayak IA reh mulihken”). Ertina, arah kita erbahan LPS, kegeluhen kalak si tek tetap iarahken ku bas pendungi jaman. Jadi LPS e me kap merupaken tanda penantian iman kerna kerehen Kinirajan Dibata (paripurna), alu bage perpulungen tetap ersikap katawari paksa pe guna mengaplikasiken geluh kinitekenna.
Tidak ada komentar:
Posting Komentar