BIMBINGEN KHOTBAH MINGGU 20 DESEMBER 2015
MINGGU ADVENT VI
Pdt. Larena br. Sinuhadji (Nd. Reynard Tarigan)
Invocatio
: “Arah si enda icidahken Dibata maka Ia bujur kap” (Roma 3:25b)
Ogen
: Sakaria 2:10-13 (Athiponal)
Khotbah
: Heber 10:5-10 (Tunggal)
Tema
: YESUS PERSEMBAHEN SI NGGELUH
Penjelasen Bahan Pustaka Si Badia
I bas bahan khotbah icidahken surat Heber man banta kerna keunggulen
kurban Yesus ibandingken ras kurban-kurban tutungen si ipersembahken i Rumah
Pertoton. Hal enda, labo perkara entah pe perbahanen si mesukah guna idalanken
kalak Yahudi Kristen, erkiteken enggo cukup ndekah bahkan banci kataken berurat
berakar i bas kalak enda nehken persembahen-persembahen bagi si enggo iaturken
i bas undang-undangna. Desken kalak pedalaman i piga-piga daerah i bas
negaranta enda si enggo mendarah daging ngelakoken MCK i sungai-sungai, janah
tiba-tiba reh bas pemerintah pusat nari mbangun sarana MCK i rumah-rumah entah
pe MCK Umum, la banci lang arus iulih-ulihi mereken penjelasen rikut ras cara
pemakenna. Enggo pe bage banci jadi melala denga si tetap MCK i sungai-sungai,
sabab la iakapna pas MCK i rumah. Bage me kira-kira si terjadi asum penulis
surat Heber enda nehken pengelayasi, mpetetap ukur maka Yesus Kristus si enggo
mpersembahken diriNa sendiri sebage persembahen si nggeluh gelah manusia banci
terkelin. Enggo pasti cukup metahat mereken penjelasen kerna si e, erkiteken
kalak Yahudi menaken kitik-kitik nari enggo ilatih, ididik ras ipebelin-belin
guna tek uga pentingna nehken persembahen kurban man Tuhan Dibata.
Persembahen-persembahen e arus ilakoken alu cermat, teliti dingen la banci
meros, la banci mpersembahken kurban si lit cacatna. Intina arus sempurna. Tapi
kenca kalak enda jadi pengikut Yesus, tiba-tiba kebiasaan si e la nari perlu
ilakoken. Ay. 9. “Erkiteken si e la nai ipakeken Dibata persembahen si ndekah,
janah isambariNa alu persembahen Kristus”. Enggo pasti pengajaren si mbaru enda
erbahanca lit hal-hal si bene si biasa idalanken kalak enda. E maka, i jenda
banci siidah penting iakap bas surat Heber enda menegasken mulihi maka Yesus
Kristus lebih unggul, lebih hebat, lebih superior ibandingken kurban-kurban si biasa
ipersembahken kalak enda seh makana lit turah keyakinen la pe lit kurban-kurban
si biasa ipersembahkenna, asal tek man Yesus Kristus ras nggeluh sentudu bagi
si ngena ateNa, si e kerina melebihi persembahen-persembahen si biasa ilakoken
Benaken ay. 5-8 jelas itekanken surat Heber maka si isuraken Tuhan
labo semata kurban-kurban bakaren tapi lebih kepada kesetian ras ketaaten man
Tuhan. Piga-piga kali i bas bagin Pustaka si Badia menegasken maka ibadah si ikehendaki
Tuhan labo hanya soal rende, dingen maba persembahen: kambing, domba ras
mengikuti kerina ritual-ritual ibadah, tapi kesetian ras ketaatan man Tuhan (bdk.
Mikha 6:6-8, “Kai ndia kubaba man TUHAN, Dibata nu langit, adi reh aku nembah
man baNa? Kubaba ndia lembu si mejilena jadi persembahen tutungen. Meriah nge
ndia ukur TUHAN adi kupersembahken man baNa meribu-ribu biri-biri tah pe minak
saitun si maler la erpeltep-peltep desken sepuluh ribu lau belin? Entahsa
kupersembahken ndia anakku sintua dilaki jadi penebus dosa-dosangku? Lang!
TUHAN enggo nuriken man banta kai si mehuli. Si ipindo Dibata i bas kita nari e
me kap, ngelakoken kai si bujur, encidahken kekelengen si tetap, dingen nggeluh
alu ukur meteruk rembak ras Dibatanta”. Bage pe i bas Amos 5:21-24, “Nina TUHAN,
"Ciga ateKu perayan-perayan agamandu; mutah Aku ngidahsa! Adi ibahanndu
persembahen tutungen ras persembahen gandum, la Kualoken. Asuh-asuhen si enggo
ipeburburndu janah ipersembahkenndu bangKu pe la Kualoken. Ende-endenndu pe
gejek Kuakap; pengadilah e. La ateKu bage megiken sora kulcapindu. Tapi
bahanlah maka kebujuren erburak-burak desken lau sumbul, dingen kebujuren
desken lau belin si la pernah kerah”). Ertina, i bas Rumah Pertoton e,
tuhu-tuhu badia kel, nehken persembahen, rende muji Tuhan alu sora si
erbolo-bolo tapi i darat Rumah Pertoton kita ka si megegehna ndalanken si la
mehuli. Tuhan Dibatanta la banci isogok alu erbage-bage bentuk persembahenta,
tapi si lebih ipindokenna bas kita nari e me kap ketaatan ras kesetiaan er-Dibata
dingen icidahken i bas pengkebet geluhta si tetap-tep wari arah kita nehken
kekelengen, kebujuren i bas kegeluhenta. Erkiteken persembahen si enggo ibahan Yesus
Kristus, i ja Yesus Kristus sendiri enggo mpersembahken kulaNa gelah banci kita
terkelin i bas dosa-dosanta nari, janah si e sekali enda ibahanNa. Dareh lembu
ras kambing domba dingen pe la banci nasapken dosa, ras persembahen si e kerina
idalanken tep-tep tahun ngingetken kalak kerna dosa-dosanta.
Kai si enggo ibahan Tuhan Yesus ngingetken kita maka enggo imasapken
Tuhan dosa-dosa janah dosa la nari berkuasa i bas diri kalak si tek. Ertina,
adi lit kalak Kristen senang denga nggeluh i bas dosa dingen la banci
tadingkenna dosa e, berarti la ia tek man Yesus Kristus si enggo naluken kuasa
dosa. Alu bage tetap arus lit pengendesenta man Tuhan setiap saat gelah
ipengasupNa kita guna ngelawan kuasa dosa. Kuasa Kesah si Badia ras perkuah ate
Tuhan ngenca si mpengasup kita nggeluhken geluhta bagi si ngena ateNa, jadi
geluhta e merupaken persembahen si nggeluh man Tuhan si enggo leben mereken
diriNa man banta kerina.
Aplikasi
I bas minggu Advent si terakhir enda, enggo reh tangkasna kerina
berita Advent benaken Advent si pemena seh si peempatken, maka si ipindoken
Tuhan banta i bas kita mpersiapken kerehenNa subuk arah perayaan Natal bage pe
kerehen Tuhan peduakaliken e me kap pusuh perukurenta si bersih, geluhta si ertedeh
ate guna mereken si terbaik man Tuhan. Labo terjeng perayaan Natal si meriah,
acara-acara Natal si luar biasa tapi banci jadi makna Natal sendiri la nari
nggeluh bas kita erkiteken sibukna ngukuri kegiaten Natal. Makna Natal sendiri
e me kap Yesus enggo reh ku doni enda mereken diriNa jadi persembahen si nggeluh
man banta. Yesus si mulia ringan i surga tapi la ipertahankenNa kemulianNa
ringan Ia i tengah-tengahta (ogen), e me makna kiniteruken ukur.
Siperingeti wari ketubuhenNa ras sipersiapken kerehenNa peduakaliken
alu tetap kita erbahan si ngena ateNa. Asum ibereken Tuhan kesempaten man banta
nggeluh, berarti sada kesempaten guna tetap kita erbahan si mehuli, geluhta
ernanam man kalak si deban, arah solidaritas, kekelengen, perhatian, doa si tetap
banci sibereken. Geluhta jadi pasu-pasu (berkat) man kalak si deban ras tinepa
Dibata si deban. Roma 12:1, “O senina-seninangku, nginget perkuah ate Dibata si
mbelin si isehkenNa man banta, kupindo man bandu: Endeskenlah kulandu man
Dibata saja selaku persembahen si nggeluh rikutken si ngena ateNa. Sabap bage
me arusna kam ersembah man Dibata sue ras biakndu selaku mahluk si rukur”.
Berpatisipasi kerina ngawan ni perpulungen, benaken KAKR nari, PERMATA, Mamre,
Moria, Serayan Tuhan makeken talenta si enggo ibereken Tuhan guna membangun
tubuh Kristus. Sebage singer (song leader), pemain musik, operator LCD, operator
sound system, si ngalo-ngalo, guru KAKR, panitia-panitia, pengurus gereja, muat
bagin i bas ertoto, nehken puji-pujian, ngiah-ngiahken, rsd. Jadi si e kerina
silakoken alu tulus, ikhlas, ras guna kemulian Tuhan saja. Ula sempat sitangko
kemulian Tuhan. Bage pe arah kita ngelakoken kekelengen, kebujuren man kalak si
deban, si e kerina wujud persembahenta si nggeluh man Tuhan.
Kai maksudna "sitangko Kemulian Tuhan e" pdt... ugange contohna.... Bujur
BalasHapus"mencuri kemuliaan Tuhan" contohna, melayani gelah ipuji-puji kalak si deban, melayani la tulus, lit maksud i balik pelayanenta, rsd. Bujur.
Hapus