BIMBINGEN
MAMRE Tgl 06-12 Agustus 2017
Thema:PANG
NJAYO
Nats
: 2 Tesalonika 3 : 6-15
Pdt. Maria E br Sitepu
-
Penjelasan
Teks
2
tesalonika eme surat si itulis Rasul Paulus nandangi Perpulungen i Tesalonika,
secara umum surat 2 tesalonika enda, berbeda ras surat si pertama, erkiteken
ibas surat pertama berisi pergegeh janah jawaban penungkunen-penungkunen si
ibereken perpulungen Tesalonika nandangi Rasul Paulus.
Tapi adi siidah surat si
peduaken enda lit masalah si terjadi ibas perpulungen tesalonika, erkiteken
timbulna ajaran-ajaran sesat ntah pe ajaran Gnostik si ngatakenca :
1.
Kerehen
Dibata si peduakaliken nggo seh (Parousia)
Hal si enda erbahanca kebingungan
ibas tengah-tengah perpulungen Tesalonika paksa si e. emakana perlu iakap Rasul
Paulus guna tetap mereken pergegeh ras penjelasan erkiteken pengajaran si la
tuhu ndai.
2.
Lanai
ia perduli nandangi dirina (daging) erkiteken pengajaran gnostik ndai si
ngatakenca nggo me dagingta enda ntah pe dirinta nggo sempurna erkiteken
penampat kesah si badia
Hal si enda me si erbahanca kalak
Tesalonika nggo mekisat janah lanai ia dalanken kai si harus ilakokenna ibas
tengah-tengah kegeluhenna.
Emakana
erkiteken si enda, siidah ibas bahan pengogennta, Rasul Paulus ngajuk
perpulungen Tesalonika gelah :
1.
Ola
Kisat guna dalanken kai si ngena ate Dibata
Ibas ayat 6,7,13,14 iajarken rasul
Paulus man perpulungen tesalonika, erkiteken kai si harus ilakokenna rikutken
kinitekenna man Dibata.
2.
Ola
Kisat guna darami kebutuhan geluh
Ibas ayat 8, 9,10,11,12, teridah uga
Rasul Paulus labo terjeng persoalan Rohani saja iperdiatekenna tapi
iperdiatekenna persoalan kebutuhan perpulungen Tesalonika ibas paksa si e. ibas
bagin enda teridah uga Rasul Paulus ngarapken lit sada prinsip ibas kalak
Tesalonika gelah nggit tetap nggeluh bagi si jadi kewajibanna labo bergantung
man kalak ntah pe ngarapken kai si labo sikerajangenna.
-
Aplikasi
Emakana
ibas minggu enda eme minggu budaya man mamre, ipersingeti kita man mamre salah
sada budaya si lit ibas kalak karo eme Njayo ntah pe ibas bahasa Indonesia
Mandiri. Njayo eme salah sada sikap si arapken lit ibas masyarakat karo si nggo
me ia erjabu. Ertina njayo enda eme lepas arah ketergantungan nandangi keluarga
gelah ia pe banci ngurusi dirina sisada alu kiningasupen si lit ibas ia.
Ibas
bahan pengogennta situhunna cukup tangkas man kita kerina uga Rasul Paulus
ngarapken perpulungen Tesalonika gelah ngasup Njayo ibas kegeluhenna khususna
selaku kalak Kristen. Njayo si maksudken ijenda adi siidah lit 2 eme :
1.
Njayo
secara Kebutuhan nggeluh
Tentuna enda nggo me jadi kebiasaan
ntah pe sieteh kerina adi ibas kalak si nggo erjabu iarapken ia nggo me harus
dalanken kerinan alu kiningasupen si lit ibas ia ntah pe lanai tergantung 100 %
nandangi keluarga. Sedekah enda melala denga siidah keterbalikan si terjadi,
memang payo kita la banci 100 % lepas arah keluargannta, tapi persoalenna
ijenda eme persoalen kebutuhen. Maksudna sedekah enda me si erbahanca maun-maun
kita la ngasup guna njayo alu tuhu erkiteken kebutuhan. Salah sada hal si harus
ipahami kita ibas pengertin njayo eme ngasup guna makeken kai si lit ibas kita
guna memenuhi kebutuhannta emakana adi kalak njayo ulanai ingetna ia uga
gel-gel, tapi kai si lit ibas ia pakekenlah guna ncukupi kebutuhan geluhna.
2.
Njayo
Secara kiniteken
Melala denga kita ikataken Kristen
tetapi lenga njayo kita secara kiniteken, lit denga ka kita tek nandangi
kiniteken-kiniteken si adi. Hal si enda me siarapaken Rasul Paulus nandangi
perpulungen i tesalonika gelah ia ngasup njayo labo secara kebutuhan ngenca
tapi secara kinitekenna.
Emakana ibas minggu ipersingeti kita
erkiteken budayanta eme Njayo, gelah labo terjeng persoalen geluh ngenca kita
ngasup njayo tapi ibas kiniteken bage ka pe ibas perukuren kita ngasup Njayo.
Gelah tuhu-tuhu Dibata saja si jadi ingannta ernalem bas kegeluhen enda.
Tidak ada komentar:
Posting Komentar