BIMBINGEN
KHOTBAH MINGGU 24 JANUARI 2016
Pdt.
Larena br. Sinuhadji (Nd. Reynard Tarigan)
Invocatio
: “Senina-senina, terus terang kukataken man bandu kerna nininta Raja Daud. Ia
enggo mate dingen ikuburken. Kuburenna e siidah denga genduari. Ia sekalak nabi,
janah ietehna padan Dibata man bana. Dibata erpadan ngangkat sekalak kesusuren
Daud jadi raja bali ras ia” (Perbahanen Rasul 2:29-30)
Ogen
: Nehemia 8:1-10 (Tunggal)
Khotbah
: Lukas 4: 14-21 (Tunggal)
Tema
: DIBATA NGGENEPI PADAN-NA! MALEM ATETA
Penjelasen Bahan Pustaka Si Badia
I bas pengogen si pemena, Esra ngogeken Kitab Undang-undang man
bangsa Israel. Konteksna sanga si e, e me kenca mulih pembuangen nari, e maka
pulung i Jerusalem, i tengah kesain deherken Gerbang Lau. Iogeken Esra Kitab Undang-undang.
Pulung dilaki, diberu, anak-anak si enggo ngasup ngantusisa. Iogeken Esra undang-undang
ndai benaken matawari pultak nari seh ciger, janah kerinana megikenca alu
tutus. iterjemahkenna ras iterangken kalak Lewi Undang-undang Dibata e seh maka
kerina kalak ndai ngangkasa. Kenca enggo ibegikenna kai si ikataken undang-undang
ndai tangis ia kerina. Sabab enggo cukup ndekah la pernah megiken Undang-undang
Tuhan. Maka Nehemia, Esra bage pe kalak Lewi ngatakenca, “Wari enda e me sada
wari si badia man Tuhan Dibatandu. E maka ola kam tangis entah pe erceda ate.
Mulih ku rumah ras man-manlah kam. Rasken panganndu ras anggurndu ras kalak si kekurangen.
Sendah e me wari si badia man Tuhan.
I bas invocationta, konteksna e me rasul Petrus ngerana man jelma si
nterem asum nusurna Kesah si Badia. Janah kai si ikataken Petrus merupaken
kutipen i bas Masmur 132:11. Ertina, kai si ipadanken Dibata man Daud tuhu
terealisasi i bas kerehen Yesus Kristus. Daud tek nandangi kai si ipadanken
Dibata. Ia sekalak nabi janah ietehna padan Dibata man bana. “Maka arah
kesusurenna nari bakal keke sekalak Raja. Raja i datas segala raja”.
I bas bahan khotbahta, ituriken ope Yesus Kristus nehken pelayanenNa,
si ibenaken i Galilea nari, maka lit piga-piga proses si arus ibentasiNa, si pemena,
Ia iperidiken Johanes Peridin. Si peduaken Jesus icubai Iblis i gurun pasir
selama 40 wari dekahna. Ras Yesus menang i bas kerina percuban e. I bas posisi Yesus,
isedariNa maka Ia ndalanken misi bas BapaNa nari guna nelamatken manusia. Ertina,
padan Dibata terealisasi erkiteken ketaatan Yesus (mau berkorban). Mulihken Yesus
ku Galilea, janah Ia ikuasai Kesah si Badia. Yesus ngajar ras berita kerna Yesus
mbar ku belang-belang daerah e. Kerina kalak muji Ia. Tapi i bas perikop si
jadi bahan renungenta, maka Yesus la ialoken, itulak kalak Nasaret, i ja i bas
kuta e me Yesus mbelin-mbelin. Sanga wari Sabat reh Yesus ku Rumah Pertoton
bagi biasana. Tedis Ia guna ngoge Pustaka si Badia, janah ibereken kalak man
baNa kitab nabi Jesaya ras iogekenNa (7 kalak si ngoge, Iman, Lewi, ras 5 kalak
jemaat biasa). Kepeken kai si iogeken Yesus merupaken nubuaten nabi Jesaya
kerna Yesus jine sebage Mesias, si enggo tergenapi i bas kerehenNa. Maka
kerehenNa guna meritaken Berita si Meriah man kalak musil, erberita man kalak
si tertaban maka ipulahi, kalak pentang erpengidah, kalak si itindas ipulahi,
janah ipebetehken maka Tuhan mulahi bangsaNa. Kenca si e ibenaken Yesus ngajar,
ikatakenNa, “Sendah enggo seh isi Pustaka si Badia si ibegindu ndai”. Adi
siterusken ngogesa, “Maka tuhu iakap kalak si nterem e kai si ikataken Yesus e,
tapi la ia tek erkiteken itandaina Yesus maka ia anak Jusuf”. La akapna
mungkin. Banci kataken penolakan kalak Nasaret man Yesus erkiteken faktor latar
belakang keluarga (“Bukankah Dia anak Yusuf? Ma anak si Jusuf kin Ia? Mat.
13:55-58).
Banci kataken, aminna proses penggenapen padan Dibata e agak ndekah,
tapi Dibata tetap setia nandangi padanNa, gia cukup ndekah maka terealisasi. Si
ibutuhken kita e me kap kesabaren ras tek nandangi kai si ipadanken Dibata,
maka terjadilah mujijat bagi ndai si enggo iogeken Yesus arah Kitab nabi Jesaya.
Ras memang terbukti la bo lit sada pe tanda sengget ibahan Yesus i Nasaret
(Markus 6:5-6, “I Nasaret e, Yesus la erbahan sada tanda sengget pe, seakatan
pepalem piga-piga kalak sakit alu namaken tanNa ku babona. Mamang kal ate Yesus
sabap la lit kiniteken kalak ndai. Je nari lawes Yesus ngajar ku kuta-kuta
sekelewet Nasaret”).
Aplikasi
Dibata enggo nggenepi padanNa, malem ate. E nggo jelas. Tapi di balik
Dibata enggenepi padanNa, lit i je pengorbanen, lit komitmen, kesetiaan,
ketaatan Yesus Kristus maka tergenapi Dibata padanNa. Janah kita si enggo
ngaloken kemalem ate, kai tanggung jawabta?
Si pemena lebe aloken Yesus sebage Tuhan ras Juruslamatta. Kita
jadikan Yesus sebagai Tuhan atas hidup kita. Tek kita maka Yesus ngasup nampati
kita i bas erbage-bage keadaan geluhta. Amin kai pe si terjadi kuasa Yesus
ngenca siandalken.
Si peduaken, mendengar dan melakukan Firman Tuhan. Adi la kita nggit
ndalanken Kata Dibata seri ertina kita menolak Tuhan Yesus (Firman telah
menjadi daging). Sebage contoh, Kata Dibata ngatakenca, “Alemi salah kalak”, “Aku
lang”, ninta, em ertina kita hanya beragama tapi tidak beriman kepada Yesus
Kristus.
GBKP si malem enda, banci jadi salah sada gereja i bas Indoenesia si
jadi sira ras tendang janah gundari enggo 125 tahun erkiteken melala kalak si
nggit berkorban, subuk materi, tenaga, perasaan, waktu, pemikiran, rsd. Zending,
pendeta-pendeta, pertua ras diaken terdahulu, kalak enda kerina nggit ipake
Kesah si Badia seh makana tersehi padan Dibata, lawes ku kerina bangsa manusia.
Liturgi Pekan Penatalayanenta mekatep ikataken, “Kekelengen Dibata e la terjeng
gelah kita ngenca mejuah-juah. Kita ipilihNa jadi aronNa si isuruhNa guna
ngelaken kataNa ras kekelengenNa man kerina jelma i doni enda”. Alu kata si deban,
labo hanya kita saja si ermalem ate, rutang pusuhta maka kalak si deban pe
malem atena erkiteken kehadirenta.
Sidalanken padanta i bas tahun 2016 enda, tahun
peningkaten komitmen warga GBKP yang missioner untuk berpartisipasi dalam
pelayanen. Komitmen guna ngelai segedang geluh arah waktu, tenaga, talenta,
pikiren, senyum, kata-kata motivasi, ertoto, menjaga kebersihen gerejanta,
ngelai Yesus alu kinilitenta, rsd. Jadilah
kita suruh-suruhen Tuhan si la perlu isuruh, tapi lit kesadaren i bas dirinta sendiri
alu bersukacita, la bersungut-sungut. Sukat-sukat keberhasilen gereja labo
inehen arah gedungna si mewah, melala mobil i bas ingan parkir, tapi inehen arah
asakai perpulungen muat bagin i bas kerina dahin gereja. Padan Dibata tersehi
erkiteken Yesus Anak Dibata si tonggal nggit berkorban, patuh man BapaNa. Iajuk
kita guna nggit ipake Kesah si Badia guna membangun gerejaNa. E maka,
katakenlah “I jenda aku Tuhan, suruhlah aku!”
Tidak ada komentar:
Posting Komentar